top of page

Kaj milenijci iščemo na delovnem mestu?

Uspešna podjetja zahtevajo nove sodobne veščine in mlade ljudi, željne znanja ter uspeha. Prav ti pa svojo dodano vrednost prinašamo v obliki iznajdljivosti, odprtosti in lakote po kariernem razvoju. Res je, da nas je veliko, a se - vsaj taboljši - ne pustimo preveč prinašati okoli in smo kar precej informirani. Kaj nam torej ponuditi, da bomo hoteli priti delat k vam?

Svet se spreminja, obdobja, v katerih zrastemo gor pa nas tako ali drugače zaznamujejo. Milenijci smo vsi, rojeni po letu 1980 pa nekje do zgodnjih 2000-ih, torej sem sodimo tudi mi, trenutni študentje. Morda se bolj spomnite, da so nam pred uporabo tisočletne besede rekli “generacija Y”, ki pa ima - kot vse drug generacije - svoje značilnosti.

No, saj ne, da vsi razmišljamo enako. Vsak med nami je neprimerljiv unikat - človek zase, kot tudi vsak predstavnik vsake druge generacije, kulture … ampak statistike kažejo, da večina mladih iskalcev zaposlitve, ki v tem trenutku prihajamo iz milenijske generacije, na delovnem mestu išče naslednje:

Enakovrednost. Seveda govorimo o žensko-moški enakovrednosti. Islandija je že skoraj tam, mi si pa še kar delamo utvare, da za isto delo predstavniki močnejšega spola ne zaslužijo več.

Vzajemno spoštovanje. Težko prenašamo, da moramo starejše spoštovati le zato, ker so starejši, čeprav se do nas obnašajo kot do smeti in nas ponižujejo, le zato ker smo mlajši, pri tem pa nas sploh ne poznajo. Po drugi strani pa nadvse občudujemo tiste, ki so odlični v svoji stroki, v kateri bi radi uspeli tudi sami. Ter jim z veseljem sledimo, če le hočejo svoje znanje odprtih rok in brez strahu deliti z nami.

Izzivi in sredstva. Najraje imamo, da nam date izziv, legokocke ali denar, da jih kupimo, nato pa nam dovolite, da tlakujemo svojo lastno pot do cilja. Pri tem pa nam date vedeti, da ste nam na voljo in da vas lahko kadarkoli, ko se nam zatakne, pocukamo za rokav.

Odgovornost in možnost odločanja. Če smo nekaj že uspešno izvedli nekoč prej v življenju in vam to tudi dokazali, nas ne gnjavite z lastnimi idejami. Sploh če o zadevi res nimate pojma. Pustite nam odprte roke - s tem pa bomo prevzeli tudi odgovornost.

Poštenost. Ne poskusite nas zvabiti v piramidni sistem ali nas skozi pravljice prepričati, da delamo v nemogočih pogojih. Saj imamo oči in ušesa in bomo hitro videli, kako delate z drugimi zaposlenimi.

Zaupanje. V digitalni dobi lahko sledite vsakemu našemu koraku. Vemo. Zato bomo še bolj cenili, če nam boste sposobni zaupati. Če ste nas zaposlili, nas verjetno niste zato, da si kradete lasten čas z analiziranjem razporejanja našega, ampak zaradi rezultatov, ki jih bomo dosegli za vaše podjetje.

Svoboda in mir. Dovolite nam delati od doma. Ali iz druge države. Navadite se že enkrat virtualnih pisarn in se nehajte oklepati fizičnega stika, ki itak samo zmanjšuje našo učinkovitost in moti naš fokus.

Dajte nam vedeti, da smo vam koristni. Še ena značilnost naše generacije je izjemna narcisoidnost. Res nam paše, če imamo občutek, da smo nekaj naredili dobro in da smo dosegli nek skupen cilj.

Poskrbite za zastonjčke*. Pa naj bo to vedno polna fajn mašina za kavo, brezplačna jabolka, soba za pingpong, vstopnica za koncert, teambuilding, majčka … uh … saj ne rabimo veliko. Samo nekaj, da nam boste še bolj prirasli k srcu.

Avtentičnost. Bodite, kdor ste. Če sledite zgolj kapitalu, to glasno in jasno tudi povejte. Če za uspešnim finančnim načrtom skrivate iskreno željo po boljšem jutri, nam povejte še bolj naglas. Kakršnikoli so že nameni vašega podjetja, naj se poistovetimo z njimi - le tako vam bomo lahko ostali zvesti.

Kolegi študentje, česa si pa vi želite na svojem (bodočem) delovnem mestu?

(*Prevedeno iz angleškega izraza “freebie”.)

Tags:

bottom of page