Mariborska cesta 2

3000 Celje

Slovenija

  • White Facebook Icon
  • White YouTube Icon
  • White Instagram Icon
Piši nam

© 2017 by Matic Gabriel & Tadej Perčič

Kaj (ne) jesti, ko subvencionirana prehrana za študente ni na voljo?

Koriščenje subvencionirane prehrane je med 15. 7. in 15. 8., v času študijskih počitnic, zamrznjeno. To pomeni, da se lahko v tem času študentje pod nosom obrišemo za tople, uravnotežene, kakovostne in okusne obroke, ki nam jih nudijo ponudniki študentske prehrane.

 

 

Kljub resni skrbi za zdravo prehrano, na katero vas ves čas malo opominjamo, se vse preveč mladih v času študijskih počitnic znajde vsak dan v eni od poslovalnic verige hitre prehrane - ki je lahko tudi ugodna, res je - pri burek-majstru v pekarni ali pa, v najboljšem primeru, za mamino domačo kuhinjsko mizo.

 

Kaj pa ti ješ, sedaj ko subvencionirana prehrana ni na voljo?

 

Mi smo se odločili, da ti pomagamo z nekaj nasveti, kako kakovostno graditi obroke in poskrbeti, da v študentske želodčke pospravimo nekaj okusnega in zdravega. 

 

Nekaj nasvetov za kakovostne študentske obroke v času, ko subvencionirana prehrana ni na voljo

 

1. Kot smo namignili že zgoraj - v domači kuhinji. Družinski obroki so običajno kakovostni in se vam jih splača udeležiti že zato, ker so tudi precej poceni. Običajno ne presežejo vrednosti malo presoljene jezikove župe in pomivanja posode. Kar je super, če imate to možnost.

 

2. Kuhajte. Skupaj. Ker kuhati za enega je potratno, razen če si skuhate za več dni. Idealno je, če ste v študentskem domu ali stanovanju z več študenti. Zelo enostavnvo je pripraviti testenine, solato, kakšna žita (proso, ječmen, ajda, pira itd.), nesladkane palačinke, ki jih nadevate kot tortilje … z mesnimi ali zelenjavnimi omakami. Ali pa si nareidte kar piknik z žarom za enkratno uporabo. Vsak nekaj prispeva in ob pripravi obroka pride tudi zabava.

 

3. Poskušajte užiti čim več sadja in zelenjave. Poleti nam itak paše bolj lahka hrana, sadje in zelenjava pa običajno ne “obležita” v želodcu. Zelo popularni smutiji vas bodo odlično potešili, če jim morda dodate še kakšne ovsene kosmiče, ki se bodo v tekočini dobro napojili. Da bi ostali sveži dlje časa, pa vanje enostavno zmešajte nekaj zmrznjenega sadja, ki bo med otajanjem skrbelo za ohranjanje svežine vseh sestavin.

 

4. Kuhajte sveže kupljena živila. Sploh meso. In porabite živila, ki ste jih že skuhali, a so vam ostala. Recimo prej omenjene testenine shranite (v hladilniku!) in jih drug dan pogrejte na način, da jih popražite v ponvi ali pa iz njih naredite testeninsko solato.

 

5. Če delate - na praksi ali preko študentskega servisa - se pozanimajte glede organizirane prehrane v podjetju. Morda pa pri sodelavcih dobite vsaj kakšno idejo.

 

Upamo, da se boste nasvetov čim bolj držali. Sier pa tako samo malo še zdržimo do 15. avgusta pa smo zmagali. Naj pavza za koriščenje študentskih prehranskih subvencij torej ne pomeni zanemarjanja zdravih prehranskih navad, ampak raje priložnost, da se naučimo kaj dobrega pripraviti sami!

 

Share on Facebook
Please reload