Mariborska cesta 2

3000 Celje

Slovenija

  • White Facebook Icon
  • White YouTube Icon
  • White Instagram Icon
Piši nam

© 2017 by Matic Gabriel & Tadej Perčič

Akcija 40 dni brez alkohola je letos namenjena mladim

Letošnja pobuda 40 dni brez alkohola opozarja na razširjenost uživanja alkoholnih pijač med otroci in mladostniki do 18. leta. Če je nekoč šlo za prepričevanje voznikov, naj ne vozijo pod vplivom alkohola, se je v 12 letih od prve iniciative namen akcije razširil tudi na druga področja.

 

 

Pomen akcije 40 dni brez alkohola ni zgolj “prometen”

 

Res je, da ob zlorabi alkohola, ki je pri nas najbolj razširjena droga, najprej pomislimo na “ne pij, ko voziš” in na “mlad šofer mora imeti 0.0”. Mnogi pa trpijo tudi na račun alkoholizma zunaj okvirov prometne varnosti - kot da zasvojenost ni že dovolj veliko breme za samega zasvojenca, veliko hujše posledice trpijo družinski člani, prijatelji, pa tudi sodelavci. Konkretno so pobudniki zapisali naslednje:

 

“Alkoholu moremo na letni ravni neposredno pripisati kar 956 smrti in skoraj 234 milijonov evrov neposredne materialne škode zaradi prometnih nesreč, nasilja v družini in kriminala.”

 

Verjetno je v vašem socialnem krogu vsaj ena oseba, ki zaradi zlorabe alkohola trpi. In s podporo pobudi - ali celo aktivno vključitvijo - lahko doprinesemo k splošnemu ozaveščanju in spodbudi varnega in odgovornega posluževanja po alkoholnih pijačah, ki pa so - konec koncev - tudi vsakdanjik naših življenj. 

 

Kritičen pogled na pobudo

 

Iniciative za izboljšanje kakovosti življenja prihajajo z vseh strani. Dobro je, da smo kot nosilci intelekta prihodnosti pri njih previdni. Toda vedno se ne bi smeli osredotočati na izvor, temveč raje podprimo njihov namen. Akcija 40 dni brez alkohola je ena takšnih. Tukaj verjetno nima smisla postavljati vprašanj: “Kako se pa župnik odpove alkoholu, če ga pri vsaki maši rukne kakšen deci?” Ker religije ne bi imenovali religija, če bi bila v celoti smiselna in logična. Raje stopimo korak nazaj in poskusimo sestaviti celo sliko.

 

Čeprav izvira iz ideje o 40-dnevnem postu, ki je zrasla na religioznem zelniku, lahko pobudo 40 dni brez alkohola kulturološko brez težav vnesemo v slovenski vsakdanjik, čeprav smo se od same katoliške vere skozi dostopnost znanosti v povprečju (sploh mladi) že precej umaknili. Enostavno povedano, odločitev, da sledimo cilju, da se držimo bolj zdravega in brezalkoholnega življenja 40 dni po barvitem pustu in do praznične velike noči, bi koristila vsem. Tudi mladim, še posebej pa mladoletnim, ki jim je letos namenjena. 

 

Študentje radi uživamo, žuramo, pa tudi kaj spijemo. Tudi med katoliškim postom - zakaj pa ne. Naša mlada telesa si hitro opomorejo, zato posledic alkohola za zdravje verjetno ne občutimo tako kot starejše generacije in se zato ne ukvarjamo s fiziološkimi koristmi 40-dnevne abstinence od alkohola. Vseeno pa bi v slogu akcije na tem mestu poudarili, da je pri uživanju alkoholnih pijač potrebno biti odgovoren, zmeren in se zavedati svojih sposobnosti: poklicati taksi, ko je treba domov in avto pobrat naslednji dan ali pa enostavno dati telefon nekam na varno, ko nas sredi žura prime, da bi gnjavili bivšo oz. bivšega.

 

Če obrnemo tako, pa akcija vendar ima kar dosti smisla, kajne?

 

Share on Facebook
Please reload