Ješ zajtrk?

Približno polovica študentov redno je zajtrk, obrok, ki ga v splošnem prištevamo med bistvene elemente zdrave prehrane. Zdrav življenjski slog je pomembno izhodišče za naše psihofizično počutje. Prav zajtrk bi naj bil tudi tisti bistveni obrok za uspešen začetek dneva, saj za koncentracijo in sledenje študijskim vsebinam energijo še kako potrebujejo tudi naši možgani.


Vir slike: Unsplash.


Od nekdaj nas učijo, da je polnovreden zajtrk pomembna zdrava navada. Čas, ki ga zjutraj namenimo, da “napolnimo baterije” oziroma želodčke, kljub temu prevečkrat raje porabimo za podaljšek spanca, ki ga po prekrokani noči še kako primanjkuje.


Je vsak zajtrk dober?


“Eno pivo je za tri žemljice!” ali obratno? No, to nikakor ni važno, saj analogija ne more delovati v nobenem primeru in šale ne gre jemati resno. Kalorična vrednost je le ena od “odlik” živila, pri kateri je bistveno, iz česa te kalorije sploh dobimo. Podobno tudi kava z mlekom, kozarec vode in cigareta morda niso najboljša izbira za začetek dne. Zdrava in uravnotežena prehrana se mora pričeti že zjutraj.


Kosmiči, sadje, jogurti, kruh z medom ali marmelado so klasike, ki so nam jih pripravljali že starši in z njimi težko zgrešimo. Morda si kdo celo speče jajca, pri marsikomu pa se na sporedu znajdejo tudi zmiksani pripravki iz sadja ali zelenjave. Karkoli že užijemo za uspešen začetek dne, temu preverimo poreklo in sestavo. Če nam le “znese”, skušamo uživati sveža, nepredelana in živila znane predelave, ki so pri nas še dokaj dostopna. Procesirana hrana je namreč ena najhujših pregreh sodobne hiteče družbe. Preveč soli, sladkorja in dodatkov za ohranjanje suhosti/vlažnosti, prožnosti/krhkosti, arome/okusa … vse to so odlike predelane hrane, ki naj bi nam poenostavlja življenje zaradi lažjega skladiščenja in uporabe, v resnici pa poslabšuje njegovo kakovost.


Zjutraj, pravi star pregovor, bi naj jedli kot kralji, zato si takrat lahko dovolimo tudi malo več škrobnih in kaloričnih živil, vendar pa je pomembno ob sladkorju užiti tudi vlaknine, beljakovine, zdrave maščobe, predvsem pa vitamine in minerale, ki pomembno vplivajo na delovanje našega telesa. Smernic in idej za uravnotežen zajtrk ne manjka, vedno pa je dobro prisluhniti svojemu telesu in najti tisto, kar vam najbolj ustreza.


Vedno se najde kakšen razlog, da zajtrka ne bi jedli


“Podatki kažejo, da je večini študentov sicer povsem jasno, kako pomemben obrok je zajtrk, vendar jih kljub temu 40 odstotkov ne zajtrkuje redno, 15 odstotkov pa skoraj nikoli [...]” (vir: zdravstveniportal.si)


“Ne paše mi jest zjutraj, če samo pomislim na hrano, mi je kar slabo,” smo slišali reči že marsikoga, ki prvo kavo spije kar na prazen želodec. “Sem na dieti s postenjem,” - najbolj priljubljena je različica 16-8, pri kateri večina izpušča prav zajtrk. “Če pojem zajtrk, sem potem cel dan lačen/-na in samo še jem,” in nadaljuje, kako prav zaradi zajtrka pridobiva kilograme. Izjeme potrjujejo pravilo ali pač vsakemu ustreza kaj drugega? To ugotovimo šele na dolg rok ali če preizkusimo, kako bi bilo, če bi nekaj naredili drugače. Sploh za tiste posameznike, ki občutijo, da se želodček le malo prevečkrat pritoži ali pa tablete proti zgagi jedo kot bonbončke, je morda zajtrk rešitev. Zakaj ne bi poskusili? Pa še kul sliko lahko objavimo na kakem družbenem omrežju in se pohvalimo. No, če je to spoh še popularno. 🤷


#jejzajtrk


Mariborska cesta 2

3000 Celje

Slovenija

  • White Facebook Icon
  • White YouTube Icon
  • White Instagram Icon
Piši nam

© 2017 by Matic Gabriel & Tadej Perčič