top of page

Kako je lahko prišlo tako daleč?

Mnogi se še vedno sprašujejo, kaj se pravzaprav dogaja, da dijaki zaključnih letnikov 2. februarja 2021 niso mogli izvedeti, ali se bo njihov izbran študijski program izvajal ali ne. Akademska skupnost pravi, da se dogaja še marsikaj in da preložitev objave razpisa za vpis ni edini vzrok za Peticijo proti uničevanju javnega visokega šolstva in znanosti. Mi smo nekaj javno objavljenih informacij povzeli v tem prispevku.



Vsaj tako smo razumeli “[odlog potrditve] razpisa za vpis v visokošolske zavode, čeprav je bil tako kot vsa leta poprej usklajen s pristojnim ministrstvom” (Peticija Akademske skupnosti). Vendar pa to ni edini primer posega v avtonomijo našega visokega šolstva in znanosti. Peticija jih navaja še nekaj.


Peticija proti uničevanju javnega visokega šolstva in znanosti že objavljena


Zaradi ukrepov, ki posegajo v delovanje visokega šolstva, je Akademska skupnost skupaj z Univerzami v Ljubljani, Mariboru in na Primorskem, številnimi inštituti in še 15 drugimi organizacijami objavila Peticijo proti uničevanju javnega visokega šolstva in znanosti. Do dne te objave je peticija, ki se zoperstavlja:

  • prelaganju objave razpisa programov v zadnjem trenutku (informativni dnevi bi morali biti že čez dva tedna),

  • onemogočanju zaposlovanja na projektih, med njiimi tudi tistih, za katere so praktično sredstva že bila odobrena,

  • izvzem samoplačniškega študija iz morebitnih administrativnih omejitev vpisa,

prejela že več kot 11 tisoč podpisov. Lahko jo podpišeš tudi ti.


Mediji o mnenjih deležnikov


Delo navaja komentar dr. Rebolja (rektor UM), ki pravi, da gre “za bolj sistematičen načrt, kako zasebno visoko šolstvo pripojiti na javne finance”. Komentar ravnatelja lokalne GCC, Gregorja Deleje, pa daje vtis, da je za dijake zaključnih letnikov to še eno od mnogih neprijetnih koronskih presenečenj; poleg tega da so letos odpadle vse zaključne aktivnosti, dijaki 1. 2. niso dobili niti informacije, ali bo njihov izbran študijski program sploh na voljo.


O peticiji so pisali tudi na medijskih spletiščih, kot so Mladina, Svet 24, STA znanost in drugi. Spletni medijski portal 24ur pa poleg navedbe peticije izpostavlja problematiko primerjave družboslovnih in tehniških poklicev tekom razprave. Poudarek bi nasprotno od tega moral biti na enakovrednosti obeh vrst programov ter njihovem povezovanju.

bottom of page