Mariborska cesta 2

3000 Celje

Slovenija

  • White Facebook Icon
  • White YouTube Icon
  • White Instagram Icon
Piši nam

© 2017 by Matic Gabriel & Tadej Perčič

Na spletu raztrgali kampanjo za najboljše moške

Ste že opazili dober mesec dni staro kampanjo Gillette z naslovom We Believe: The Best Men Can Be? Splošna javnost, ki jo je, se namreč še vedno intenzivno odziva nanjo v komentarjih na znanem družbenem omrežju z videi, pa tudi na raznih forumih in novičarskih spletkah debatam o tej temi kar ni videti konca. Kot študenti in nasledniki slovenske inteligence bi takšno polemiko skoraj morali zaslediti - če je slučajno še niste, pa si lahko kratek povzetek spletnega dogajanja ob tej pereči problematiki preberete v našem prispevku.

 

 

Kampanja, ki bi morala navdihniti, a je v resnici prizadela 

 

Številke kažejo svoje. Več kot 1,4 milijona “dislike”-ov ali “nevšečkov”, kot bi jih verjetno prevedli v slovenščino, dokazuje, da je kratek film, ki fante najmlajše generacije nagovarja k moralnemu in zglednemu obnašanju, presegla vsa pričakovanja. Žal negativna. Režiserka, ki je “This Girl Can” zavihtela med najboljše kampanje za opolnomočenje zapostavljenih posameznikov, je tukaj očitno zgrešila. Moški, pa tudi ženske, ki so si video ogledali, so v večini nanj odreagirali negativno. In to kljub dejstvu, da je ideja v splošnem zelo relevantna. (Saj se še spomnite kampanje #MeToo, kajne?)

 

Da ne ponoviš napake, moraš ugotoviti, kje je šlo narobe

 

Res je to vprašanje, ki si ga je ob neuspešnem lansiranju takšnih družbeno usmerjenih kampanj potrebno zastaviti. Je problem v pretiravanju? - Res težko pristanemo na prikaza, da očetje svoje sinove na pikniku spodbujajo k “ravsu” in da moški nikakor ne sme nagovoriti všečne ženske, ki jo sreča na ulici. - Ali gre za to, da je pri moškem egu resnično potrebno ravnati z rokavicami? - Ko si preberemo komentarje so mnogi v pretiravanju šli še dosti dlje od samega reklamnega spota. - Morda pa je preprosto problem samo v tem, da umeščanje blagovne znamke v družbeno kritičen video enostavno ne prinese prave asociacije. “Ste res to naredili, da bi povečali prodajo? No, kar se mene tiče, ste dosegli ravno obratno!” se glasijo mnogi komentarji gledalcev.

 

Res je, da družba danes drugače reagira na takšne videe, saj smo predstavniki mlajše generacije z oglasi rojeni in imamo nos za potegavščine, katerih cilj je samo večji zaslužek korporacij. Zato nam morda to res ne gre skupaj. Ali pa je bil problem način, kako so se ustvarjalci oglasa lotili same problematike; namesto golega spodbujanja pozitivnega ravnanja so najprej ostro skritizirali napačnega. Ljudje pa težko slišimo, kaj počnemo narobe, ni res?

 

Bo prodaja britvic Gillette zato upadla?

 

Če je vsaka publiciteta koristna, potem je Gillette uspelo, pravijo nekateri. A kakšen je v resnici vpliv perečega videa na zaslužek, bomo izvedeli šele iz finančnih poročil. Zaenkrat ta naj ne bi kazala upada prodaje. A vendar, družbeno koristni projekti (kar ta kratek video tudi predstavlja kot del večje iniciative brivskega magnata s ciljem mlade moške vzgojiti kot komplementaren del enakopravne družbe) naj neposredno ne bi povečevali prihodkov, temveč utrjevali ime blagovne znamke dolgoročno ter ji tako zagotovili obstoj na trgu. Tako da morda to niti ni toliko pomembno. Razen če se zaradi videa res večina njihovih moških odjemalcev odloči za alternativo ...

 

Vsak naj si ustvari svoje mnenje

 

Sami se (zaenkrat) ne postavljamo na nobeno stran in po bitki je lahko res vsak general. Vendar to ne pomeni, da ne bi bilo smiselno takšnih fenomenov sodobne družbe vzeti pod drobnogled. Kdo so tisti, ki so se odzvali? Spletni troli? Moški, ki menijo, da so dobri, a jih takšni videi spomnijo, da niso? Ženske, ki se bojijo, da bodo iz močnejših polovic takšni oglasi naredili mevže in mamine sinčke? Ali pa je res problem samo v tem, da se korporacije pač naj ne ukvarjajo z družbenimi vprašanji?

 


Kaj pa ti meniš?

 

 

 

Viri:

Marketing Land

Wiki

YouTube


 

Share on Facebook
Please reload