Nova pravila vožnje z električnimi skiroji

24. julija 2021 je bil v Uradnem listu objavljen zakon, ki na novo opredeljuje in določa nekatera pravila za udeležence cestnega prometa, med njimi tudi nova pravila glede vožnje z električnimi oziroma na kratko kar e-skiroji. Če ga pridno uporabljate tudi vi, preverite, kako se pravilno in varno voziti po najnovejših pravilih cestnega prometa.

Vir slike: Unsplash


Poleg znižanja kazni za prehitro vožnjo z motornim vozilom in povišanja kazni za uporabo mobilnega telefona med vožnjo bomo po novem desno v križišču v primeru, da nikogar ne oviramo, lahko zavili “v rdečo”. Največji korak ob sprejetju posodobitve Zakona o pravilih cestnega prometa, ki je v veljavo stopil 11. avgusta 2021, pa je opredelitev e-skirojev kot lahkih motornih vozil ter s tem predpisal tudi pravila njihove uporabe.


Od prepovedi uporabe do opredelitve pravil za uporabo električnih ali e-skirojev

Čeprav so e-skiroji bili nekoč prepovedani, so vseeno postajali vse bolj priljubljeno prevozno sredstvo predvsem v mestnih središčih, kjer z njimi po mnenju marsikaterega lastnika lahko najbolj okretno in elegantno dosežemo cilj svoje poti. V tujini so jih v večjih mestih ponujali tudi kot del javnega prometa (podobno kot pri nas KolesCe), a so se ob nepravilni uporabi kmalu pokazali za nevarnejše, kot so videti na prvi pogled.


Res se lahko s že z običajnim skirojem, ki ga poganjamo “na noge”, kaj hitro pripeti tudi nesreča, kaj šele z električnim, ki še hitreje in manj slišno brzi med pešci, kolesarji in drugimi prevoznimi sredstvi ter udeleženci cestnega prometa. Sedaj je končno opredeljenih kar nekaj pravil, ki narekujejo pravila za vožnjo t. i. “lahkih motornih vozil”, kamor so vključeni tudi e-skiroji. Najpomembnejša sledijo:

  1. Skiroji niso za na pločnik! Podobno kot tudi, na primer, za na pločnik niso kolesa. Spadajo na kolesarsko stezo ali pot oziroma, kjer te ni, ob desni vozni pas ceste v naselju z omejitvijo vožnje do 50 km/h.

  2. Potrebno je poskrbeti za varno opremo prevoznega sredstva in voznika. Prvega s primerno osvetljavo (luči, odsevniki), drugega pa s čelado vsaj do 18. leta starosti, saj je do takrat obvezna, za starejše pa vseeno priporočljiva. Tudi sicer je za vožnjo določena smiselna uporaba pravil varne vožnje za kolesarje.

  3. Ne več kot 25 km/h konstrukcijsko določene hitrosti in manj kot 80 cm širine, prav tako pa nič vlečenja, potiskanja ali prevažanja več oseb in predmetov, ki voznika ovirajo pri vožnji.

Kaj je še pomembno?

Poleg splošne previdnosti ter skrbi za lastno varnost in varnost soudeležencev v cestnem prometu, morate paziti tudi pri parkiranju, saj e-skiro enako kot druga parkirana vozila (razen izjemnih slučajev) ne sme ovirati prometa. Zelo dobro so dopolnitev zakona povzeli tudi na Zvezi potrošnikov Slovenije, celotno besedilo spremembe pa je na voljo, kot rečeno, v Uradnem listu Republike Slovenije.