Mariborska cesta 2

3000 Celje

Slovenija

  • White Facebook Icon
  • White YouTube Icon
  • White Instagram Icon
Piši nam

© 2017 by Matic Gabriel & Tadej Perčič

Prebudimo se iz spomladanske utrujenosti

Zimskega spanja je konec, čas je, da se predramimo, se dobro pretegnemo in si pomanemo oči. Ptički žvrgolijo še bolj kot običajno, v gozdu že nabiramo zvončke in če imamo srečo, da jih je babi zasadila pred mnogimi leti, nam okoli hiše že rumenijo trobentice. Ta pomladni čas prebujanja narave nam lahko pokvari le še spomladanska utrujenost ... 

 

 

Se nam samo zdi ali je čedalje težje zjutraj vstati iz postelje? Očitno je pomlad prišla. Prejšnji teden, ko je sicer še vse zunaj bilo videti bolj zimsko, je ob pomladnem solsticiju, ki nas je letos s svojo prisotnostjo počastil 20. marca, nastopila koledarska pomlad. Od zadnjega vikenda naprej pa vstajamo še eno uro bolj zgodaj, zato ni čudno, da nas je spomladanska utrujenost zopet dobila nepripravljene. A na srečo jo je zelo enostavno obvladati.

 

Kako obvladamo spomladansko utrujenost?

 

Prvi in najpomembnejši korak je skozi vrata. Ven, na sonce. Da bi dvignili hormone, ki nas delajo srečne, se nastavimo prijetnim sončnim žarkom, ki spodbujajo tvorbo vitamina D v telesu. Sicer je tale naš marec precej muhasto aprilski, ampak če se le da, izkoristimo sončne žarke, ki se uspejo prebiti skozi meglice, oblake in dežne kaplje.

 

Na naše počutje lahko vpliva tudi način, kako sedimo. Pokončna, vzravnana drža nam bo prinesla pozitivne občutke, med tem ko z zgrbljeno ne bomo poskrbeli za kaj več kot napetost v vratni hrbtenici. Kako pa se pravilno sedi? Da bo lažje, najprej vstanimo, vdihnimo, poravnajmo trup, rame nazaj, stisnemo tazadnjo. Nato v tem položaju pokrčimo noge in sedemo. Ko sedimo, imamo obe stopali stabilno na tleh in če se zalotimo, da smo “zlezli skupaj”, vajo ponovimo.

 

Dober spanec zaleže pri marsikateri težavi, tudi pri spomladanski utrujenosti. Če se kakovostno naspimo - govorimo o mirnem globokem spancu vsaj 7 ur na noč - bo manj možnosti, da bi bili čez dan utrujeni. K temu bo pripomogel tudi urejen bioritem, ki ga sicer med študijem ob vseh obveznostih težko ujamemo. Je pa vredno poskusiti.

 

Da bi se zjutraj lažje zbudili, si lahko umislimo tudi kakšen prijeten ritual. Nekaj vaj za raztezanje in aktivacijo (predkloni, kakšen joga položaj …) in kakovosten zajtrk, poln hranil. Pa ne bi sedaj o 7 navadah, ki jih najbolj uspešni ljudje naredijo že pred 5. uro zjutraj. Saj vsi vemo, da je to mlatenje prazne slame, ki je še posebej razširjeno po raznih portalih in družbenih omrežjih, kajne? :) 

 

Raje se držimo tistega, kar paše nam samim. Pa tudi če to pomeni, da se bomo v spomladanski utrujenosti raje še malo pocrkljali z nekaj ekstra počitka in počakali, da mine sama od sebe.

 

Share on Facebook
Please reload