top of page

Ljudje Facebook prijateljstva sklepajo iz različnih vzrokov

Je sklepanje prijateljstev na enem najbolj znanih družbenih omrežij res tako zapleteno? “Zakaj le?” bi se kdo vprašal. V večini nam je pa verjetno jasno, o čem govorimo. Težko se izognemo neželenim interakcijam, če potrjujemo vse po vrsti. Lahko pa nam je to v zabavo in se ob vsakem zanimivem nagovoru nasmejimo. No, tisti, ki vam ni, lahko v tem prispevku spoznate, kako se je to zgodilo in se malo potolažite, da niste edini, ki se znajdete v neugodnih situacijah.

Že sto prijateljev je ogromno. Kaj šele 1000+, kot jih imamo mnogi na Facebooku. A ne pozabimo, da to ni le zato, ker družbeno omrežje to dopušča, temveč tudi ker sami tako želimo oziroma dovolimo. Saj lahko vsako prijateljstvo zavrnemo ali potrdimo.

Družbeno omrežje, kjer lahko najdemo prijatelje s pomočjo interesov, se uporablja za marsikaj

Seveda bi nam moral že sam indic, da prijatelje lahko spoznamo preko interesov oziroma, še bolje, preko demografskih podatkov in celo skupnih prijateljev, moral dati vedeti, da je v ozadju ne-družben motiv. Torej komercialen oziroma tržni. Dejstvo, da je prvotni namen družbenega omrežja, ki naj bi utrjeval vezi, sklenjene v “resničnem življenju” (Kaj pa je dandanes bolj resnično od virtualnega, kjer preživimo večino svojega časa?), že zdavnaj presežen. Danes se družbena omrežja, tudi Facebook, uporablja predvsem z namenom povezovanja, razširjanja svoje osebne mreže, povečevanja lastne prepoznavnosti … na nivoju, ki ni več prijateljski (van Dijck, 2013). Zato je popolnoma legitimno postaviti vprašanje: "Čemu potem našim stikom tam še vedno rečemo prijatelji?"

Sigurno dejstvo, ki ga moramo vzeti v zakup, ko si ustvarimo profil oz. stran, ki je dostopna ostalim uporabnikom ne le družbenega omrežja, ampak celotnega spleta. Saj se da profil tudi poiskati v brskalniku, v kolikor si uporabnik izrecno tega ne označi v svojih nastavitvah (kako, lahko preveriš v: Griffin, 2016).

Sploh ni nenavadno, da se torej mnogi odločajo preko tega digitalnega medija najti nove kupce, sodelavce za prodajo v mrežnem marketingu, ljubimce ali celo partnerje. Poleg tega pa tudi dostope do kreditnih kartic, kraj identitet in priložnosti za “okužbo” z računalniškim virusom. Možnosti za zaslužek so se s spletnimi tehnologijami še povečale in ljudje se jih poslužujejo na različne načine. Kar je glede na situacijo pričakovati, pa naj gre enim res za preživetje in drugim samo za bogastvo.

Zato je sklepanje prijateljstev na Facebooku dandanes že prava umetnost. Koga dodati, da ne bo naslednji korak že sporočilo: “Živijo, hvala za potrditev prijateljstva. Si samska/i?” ali “Živjo, eno vprašanje imam, odpiši, ko boš lahko.” Je res edina rešitev, da popolnoma počistite svojo virtualno prisotnost tam in se za vedno odrečete tudi prednostim, ki jih ta družaben medij prinaša?

Morda kaj več o tem prihodnjič ...

bottom of page