top of page

Ti je Instagram že skril všečke?

No pa smo dočakali ta pomemben družben korak globalnega medijskega mogotca. Umik všečkov z Instagrama se je nekaterim prikazal že v povsem novi preobleki, ki pa po natančnejšem ogledu in tehtnejšem premisleku morda le ni toliko ne-tržno usmerjen. Te zanima, kako izgleda beta verzija instagrama brez všečkov? Le nadaljuj z branjem ...

Facebook v skrbi za mentalno zdravje uporabnikov

Ljudje na družbenih omrežjih iščemo številne potrditve. Glede informacij, ki jim želimo verjeti, dogodkov, ki bi se jih bilo pametno udeležiti, cenenih ponudb dampinških organizacij in, nenazadnje, tudi glede naše všečnosti in pomembnosti. Všečki, srčki in vse druge oznake potrditve našega virtualnega predstavljanja so v času digitalne realnosti bistvene za naše dobro počutje, pravijo strokovnjaki. In veliko ljudi zaradi nedoseganja želene popularnosti padajo v depresije, postajajo odvisni od uporabe družbenih omrežij in nemalokdaj svoje “offline” življenje podrejajo tistemu “offline”.

Facebook želi pomagati temu narediti konec. V skrbi za mentalno zdravje uporabnikov družbenega omrežja se je v letu 2019 že testirala beta verzija nove aplikacije, ki so jo prejeli le nekateri uporabniki. Ste tudi vi eni izmed njih? Če niste, le nadaljujte z branjem, saj zamujate pomembno spremembo ...

IG všečki brez številk, a ne brez tržnega interesa

Večina ne ve, kakšno spremembo naj pričakuje od nadvse popularne aplikacije (imela naj bi več kot 1 milijardo aktivnih uporabnikov), ki jo uporabljamo za nalaganje slik in videov in ki rada vključuje tudi druge rešitve bolj specializiranih aplikacij, da bi obdržala svoj monopol. Kajti danes imeti uporabnike, pomeni imeti informacije. Informacije pa so bistven kapital, saj več ko vemo o ljudeh, lažje jim postrežemo točno tiste oglase, ki so zanje potencialno relevantni. Torej je logično, da ljudem morajo dati občutek, da zanje skrbijo, čeprav so v resnici interesi vse prej kot altruistične narave. In tudi še tako družbeno prijazna ideja se enostavno prelevi v novo tržno priložnost kapitalskega interesa.

Se ne strinjate? Pa poglejmo nekaj posnetkov zaslona beta verzije slovenskega uporabniškega profila:

Morda spremembe niste opazili takoj, saj pod sliko še vedno piše “liked by [ime ene izmed oseb, ki je všečkala, in ji uporabnik sledi], le da tokrat ne piše več “and [število vseh všečkov] others”, ampak zgolj “and others”. Lahko uporabnik še vedno pogleda, kdo točno je všečkal objavo? Seveda lahko! Enostavno le klinke na “and others”, kot je nekoč lahko kliknil številko. In, potem, če si želi, prešteje všečke “na roke”, če pogleda svojo objavo, pa jih vidi praktično takoj.

Če že to ni dovolj problematična sprememba, ki ne olajša odvisnosti, ampak naredi še večjo, so za vsak slučaj dodali še eno. Kadar všečki presežejo tisoče, se pod objavo namesto “and others” pokaže “and thousands of others”. Kako prikladno za tiste, ki bi radi številke dosegli in bodo za to plačali oglase, kajne?

Kratek povzetek vsega skupaj bi bil: “Tresla se je gora in rodila se je miš.” Odvisniki od rabe Instagrama še vedno lahko preverijo svojo popularnost, oglaševanje bo prineslo še večje prihodke in uporabniki bodo verjetno še vedno verjeli “dobrim namenom” te družabne platforme. Kaj pa ti? Kaj praviš o tej novosti?

bottom of page