top of page

Karantene in opravljanje izpitov

Visoko število karanten zaradi pozitivnega testa ali visoko tveganega stika s takšno osebo prinaša težave tudi pri opravljanju izpitov. Jih lahko vsaj delno rešimo s prilagoditvijo načina opravljanja izpitnih obveznosti?


Vir slike: Unsplash


Javni poziv Študentske organizacije Univerze v Mariboru k prilagoditvi opravljanja izpitnih obveznosti


ŠOUM pravi, da bi lahko. V svojem javnem pozivu predlagajo, da bi študentje lahko izpite opravljali na daljavo. Izpitna obdobja se nezadržno bližajo, nekateri pa so že v teku, prav tako mnoge druge obvezne študijske obveznosti. 13. 1. 2022 je število dijakov in študentov v karanteni že doseglo 15 %. Tudi sicer pri študentih visokošolskih programov številke kažejo na višji delež okužb glede na starostno skupino od 15 do 24 let. Pri tem pa je pomembno omeniti tudi dejstvo, da se letnik v študijskem programu ne razume kot “mehurček” in je opravljanje študijskih obveznosti omogočeno vsem, razen študentom v karanteni.


Kakšna je predlagana rešitev za opravljanje izpitov študentov v karanteni?


Zaradi ukrepov omejevanja širjenja koronavirusa čedalje več študentov ne more priti na izpite, a vendar nimajo hujših simptomov, ki bi jim opravljanje popolnoma onemogočili. Bistveno je, da ostanejo v izolaciji in zmanjšajo možnost prenosa na druge. Rešitev zanje bi bila možnost opravljanja izpitov ali kolokvijev na daljavo. Če to ni mogoče, pa vsaj dodaten izpitni rok v istem izpitnem obdobju.


Fleksibilnost, ki jo omogoča študij na daljavo, v prejšnjem študijskem letu ni bila problem


Že v prejšnjem študijskem letu je študij v celoti potekal od doma ali vsaj po hibridnem sistemu, kar za nekatere prinaša več slabosti, a vendar ima tudi svoje prednosti. Ena izmed slednjih je fleksibilnost, ki omogoča študentom, ki zaradi karantene fizično ne morejo na fakulteto, da vseeno spremljajo tako predavanja in vaje kot tudi opravijo svoje obveznosti, kot so izpiti. Seveda nekaterih, kot so terenske ali laboratorijske vaje ter praktično usposabljanje, ni mogoče rešiti z videokonferencami. A vendar od profesorjev, kot še piše ŠOUM, “ob časovnih omejitvah, ki jih poleg obširnih študijskih obveznostih dodatno prinaša epidemija COVID-19, pričakujemo več fleksibilnosti tako pri izvajanju predavanj in vaj, kot tudi izpitnih obveznosti.

bottom of page