Okrepimo si odpornost na več nivojih

Letošnjo jesen nam lahko okrepljena odpornost pride zelo prav. Poleg običajno po zraku migetajočih mikroorganizmov, ki nam lahko povzročijo marsikatero preglavico od cedečega se nosu do praskajočega grla, namreč celo situacijo poslabšujejo še razmere s koronavirusom. Pot do zdravnika je otežena, zato je lastna preventiva še kako pomembna.

Vir slike: Unsplash


Bombardirani smo z objavami glede zdravja - oziroma bolezni - in to tako, da še ameriške volitve ne bi prišle do izraza, če bi potek bil kaj manj kontroverzen in v Beli hiši ne bi imeli prve dame domačih korenin! Kako naj vemo, kam se obrniti in komu verjeti ob poplavi vsebin, "sproduciranih" za pozornost z namenom prodaje ali pa enostavno krepitve lastne samopodobe?? Ti vitamini, tisti praški, tretja prehranska nadomestila, umivanje rok, maske, razkužila … No, dobra novica je, da osnovna pravila in recepti naših babic v poplavi digitalnih “nasvetov”, prodajnih hitov in lažnih novic še vedno veljajo!


Kar vedo že ptički na strehi…


...in kar smo mamam pričeli verjeti šele takrat, ko je naše telo preseglo leta, v katerih smo vse prehlade in viroze preboleli “stoje” in za šalo. Osnovna pravila skrbi za lasten imunski sistem ostajajo enaka kot že ničkoliko let. Seveda so zdravila in druga pomagala za lajšanje simptomov oteklih sinusov in dražečega grla še kako priročna, a v prvi vrsti se je dobro potruditi potrebo po njihovi uporabi preventivno preprečiti.


Kavo in (prave) čaje lahko zamenjajo oziroma dopolnijo zeliščni poparki ali drugi topli napitki. Manj sladkorja, več medu, več domačih rož’c in več limon, če nam “paše”. Ne le, da nas bodo prijetno pogreli, priklicali nam bodo še nostalgijo počitnic pri babici, ki so vedno bile tako faaaaaajn. Prehrani tudi v splošnem dodamo še več tekočin; ne prehladnih, ne prevročih, saj tudi to lahko predstavlja obremenitev za telo, ki ga pravzaprav pripravljamo na premagovanje drugih izzivov. Čim več sadja in zelenjave ter kombinacije drugih hranil, da bo vsega dovolj za uravnotežene obroke, čeprav ne moremo jesti na bone (ali pa kljub temu). Sploh zajtrk je po mnenju dobrišnega dela strokovnjakov še vedno pomemben obrok.


Gibanje je del skrbi za zdravje, a pazimo, da se ne preobremenimo


Pazljivo pri gibanju. Ne skušajte “na suho” teči na Grmado, če niste natrenirani. Raje pričnite na prijeten sončen dan z umirjenim sprehodom na Anski vrh od vznožja kapucinskih stopnic ali mimo drevesne hiše in potem še malo naokrog po mestnem gozdu. Doma se potrudite narediti kakšno krepilno vajo za moč, če vaši spodnji sosedje niso preveč občutljivi pa si privoščite tudi bolj aeroben trening. Pri spremljanju online vadb pazite, da sledite predvsem tistim, ki izgledajo zdravi, ne “napumpani”. :)


Najbolj bistveno je, da poslušamo telo. Naprezamo se toliko, da imamo občutek napora, a ne prevelikega, da bi nas popolnoma “zdelal”, saj tudi preveč intenzivna vadba za telo pomeni stres in upad imunskega sistema. Ta se nato ob primerni skrbi za zdravje “pobere” in okrepi, a vseeno ni dobro preveč tvegati, če nismo popolnoma prepričani v svojo vadbeno strokovno usposobljenost. Pogost praktičen nasvet pri tekačih začetnikih je, da za začetek izberemo ali intervalno različico (kombinacijo nekaj minut teka in nekaj minut hoje) ali pa nižjo intenziteto, torej hitrost teka, pri kateri se še lahko pogovarjamo, ne da bi ostali brez sape.


Za odpornost je dobro skrbeti celovito


Veliko pri dobremu počutju pomeni notranje ravnovesje. Če za telesnega poskrbimo z gibanjem in hrano, je dobro vzdrževati tudi psiho-socialno higieno. Seveda je v času družbene izolacije to bolj naporno kot sicer, a po drugi strani lahko s spremembo nekaterih navad prav zaradi morebitnega viška časa pričnemo prav v teh dneh. Zopet je prvo pravilo, da si prisluhnemo. Kaj nas vznemirja? Katere skrbi nimajo smisla? Kako se odzivamo na določene sprožilce?


No, da bo lažje, morda še kak praktičen namig … ko berete že tretji članek o izvajanju ukrepov ali na Twitterju/Facebooku preživite že 3 ure, je verjetno preveč. Raje vzemite kakšno sproščujočo leposlovno knjigo (ki si jo lahko prej rezervirate in dvignete pri pultu knjižnice v varnih pogojih) ali se lotite tiste seminarske. Morda lahko poskusite tudi z meditacijo ali učenjem novega jezika. Kadar greste v trgovino, na pošto ali po drugih opravkih, se osredotočite na sočutje namesto na nestrpnost. Spregovorite prijazno besedo, se zahvalite, pokažite optimizem in hvaležnost. In hvaležen vam bo tudi imunski sistem.


To je nekaj idej in namigov, kako se spopadamo z neugodno situacijo, kjer je skrb za zdravje izkazala za pomembno še bolj kot sicer. Kaj pa so vaše ideje in predlogi? Sigurno jih je še nešteto! Važno je, da vsak najde kaj dobrega zase in, če le lahko, tudi za soljudi. Naj vam zdravje služi.





Mariborska cesta 2

3000 Celje

Slovenija

  • White Facebook Icon
  • White YouTube Icon
  • White Instagram Icon
Piši nam

© 2017 by Matic Gabriel & Tadej Perčič